Augustitävlingen

Stockholm kick anordnade årets augusti tävling. Jag arbetade som funktionär samt fullbordade (säger man så?) min poängdomarutbildning. Ja, alltså jag gjorde den praktiska delen. Jag gjorde teorin i Jönköping i somras, på rikslägret. Men innan man blir godkänd som poängdomare måste man provdömma 10 matcher. Vilket jag passade på att göra i söndags.

Det var 12 grymma matcher. En hel del blodspill och några "nära" knockout. Vissa dansade tango om jag säger på. De flesta matcherna hade högt underhållningsvärde. Och visst blev jag sugen på att kliva in i ringen själv... det spritter i kickboxarmusklerna.

Det blev en lång dag på kicken i söndags. Först höll jag i barnpasset mellan 10.50-12.00 och sedan var jag funktionär slash praktiserande poängdomare.  KLockan hade blivit kångt in på kvällen innan det var dags att lämna klubben.

Allt som allt, en trevlig dag med mycket våld. Just the way I like it.

Tempelmatcher

Igår blev det thai, thai thai. Det bjöds på thaiboxningsmatcher i thaitemplet i Haninge. Stämningen var på topp. Och jag åt som en liten gris. Proppade i mig mat. Billig mat. Oj oj...

Jag njöt i fulla drag med ett crew på typ 20 pers. Mat, musik, mat, thaiboxning, mat. Mys-stämningen var på topp.

Jag och Leila bjuder upp till thailändsk dans.

Adela leker hårstylist. Det är bara en av som tycker det är kul...

Men som sagt, jag hade åkt ända till Haninge för att se min vän Jenny Krigsman slåss. Hon var grym. Hon krigade väl. Dessvärre blev domslutet oavgjort. Men hon är en vinnare i mina ögon. Bara att gå upp i ringen UTAN skydd är att vara en vinnare...

Jenny blåtiran-på-kinden Krigsman

Favoriter

Här kommer några favoriter:

I joggingspåret: Morgonpromenad
På gymmet: 60 min på crosstrainern
På kicken: Stenhårt mittspass
I lunchlådan: Tallriksmodellen med extra protein
I godispåsen: Torkade frukter och naturella nötter
Dricker helst: Vatten

(lite mer av sanningen)
I joggingspåret: Andra människor, jag är hemma i soffan och myser
På gymmet: I duschen eller bastun, eller hemma i soffan och myser
På kicken: Står och låtsasstrechar någonstans, snackar skit med polarna, "hänger"
I lunchlådan: Har ingen, äter ute. Asiatiskt (de förstår sig på min laktosintolernas)
I godispåsen: Cola nappar, gula fiskar, fruktnappar, melongodisar, smultromattor, döskallar, gula fox och pesetas.
Dricker helst: Redbull och CocaCola mmmm....

Jag har mina bra och dåliga dagar jag också. Precis som alla andra.

Blanda detta och tillsätt lite goda vänner, så blir det en fin balans.

Självförtroende

Tro på dig själv!

Tillit på den egna förmågan.

Det är DITT liv. Ta tag i det.

Ingen annan bestämmer över dig.

Ta kontroll.

Om du ska lyckas med något här i livet. Vad det än gäller. Så måste du tro på dig själv. Ingen annan kommer göra det förrän du gör det själv. Innan jag började med kickboxning trodde jag inte att jag klarade något själv. Jag var isolerad, rädd, och lätt handlingsförlamad. För jag trodde inte på mig själv. Jag vägde närmare 80 kg, vilket var en var mycket för mina 169 centimeter. Rultig, osäker och konstant rädd (för allt).

I och med kickboxningen märkte jag att jag kunde åstadkomma saker. Och på den vägen är det. Idag går jag med blicken högt. Jag är inte rädd. Jag gör vad jag vill, när jag vill. För jag tror på mig själv nu. Jag har hittat min väg till ett starkt självförtroende, och det har gett mig ett rikare liv.

Hitta din väg!

Se så, sätt fart, vad väntar du på? Du lever bara en gång... chop chop.

Godmorning sunshine

Morgonbild. Så här ser jag ut EFTER frukost.

Jag hade inte kunnat lägga upp någon bild INNAN frukost. Den skulle bli anmäld direkt. Förargelseväckande beteende. Eller nåt i den stilen.

Jag är ett monster innan jag får frulle. Jag är riktigt otrevlig. Morgontrött är mitt mellannamn. Men som sagt, när jag får frukost blir jag glad. Och jag ska ha mycket frukost. Det är min favoritmåltid på dagen. Jag har läst någonstans att frukosten lägger ribban för hur resten av dagen ska se ut.

Så alla ni frukostbangare där ute. Sluta hoppa över frukosten. Den är viktig. Sen behöver ni kanske inte svulla i er en frukost för 4 personer som jag gör varje morgon.

Frukost ger dig enerig, energi som du ska lägga på träning. Mat = Bensin. Tuta och kör.

Möte på klubben idag. Vi anordnar augustitävlingen och jag är som vanligt med i funktionärsgruppen. Jag ska göra lite allt möjligt, men framförallt slutföra min poängdomgarutbildning. Jag ska döma 10 matcher och skicka in dem till förbundet och få dem godkända. Sedan har Stockholm Kickboxning ännu en poängdomare som kan döma vid tävlingar. Bra!

Jag ska inte vara med att tävla själv denna gång. Är inte riktigt i form. Körde ett mittspass idag. Helt hopplöst. Mattan var glashal av svett, luftfuktigheten låg på 100 procent och jag var halvhungrig. Ingen bra combo. Bättre lycka till nästa gång Jempa!

Höstterminen är igång

Hoola bandoola, kika under kjola!!! Jättesmart att ha flerfärgade björnborg boxers när man kickar högt och har vita thaishorts. Men jag bjuder på det. Det är gratis. (nästa gång kör jag vitt med vitt)

Hösttermninen är igång, och du vilar just nu ögonen på stockholm kick´s nya barntränare. Jepp. Det är jag. Klubben erbjuder barnpass 2 ggr i veckan, så de allra yngsta får komma och slåss lite, med Jempa.

Det blir mycket lek, blandat med gammal hederlig kickboxning. Det roligaste är att mittsarna är lika stora som deltagarna. De är otorligt söta. Så har du en knodd där ute som behöver bli av med lite energi så kom ner till klubben och dumpa dem hos mig. Jag tar väl hand om dem!!!

Jag har inte riktigt kommit igång med min egen träning ännu. Det är mycket arbete nu i början av hösttermninen, jag delar flyers, håller i pass och värvar nya medlemmar till klubben. Nästa vecka tänkte jag börja träna ordenrligt själv. My time to shine!

Enkickboxares.semester.nu

Hoppa i vattnet. Tjohooo! Det bästa som finns!!!

Fighting love

Glad efter ett pass. Och kameran kom äntligen fram! Smile!

Om någon missade svettfläcken så pekar jag ut den.

Skön vecka, tillbaka på kicken. Känner mig så välkommen och älskad. Helt great. Klämde in 4 pass denna vecka. Bara mittspass. Skönt att slå av sig lite innan man börjar sparras igen.

Vi anordnar augustitävligen i år. Velar över om jag ska tävla, eller vara fuktionär eller slutföra min poängdomarutbildning.

Ambivalensen gör sig påmind...

oh honey, i´m home

Jag är tillbaka på min moderklubb. Där resan började. Borta bra, men hemma bäst!

Jag har haft en kul sommar med BK örnen och jag  har lärt mig en massa. Boxningen är mycket bättre, och jag fick ett break från kickboxningen som jag behövde.

Det är en helt otrolig känsla att komma tillbaka till klubben. Alla kommer fram, frågar vart jag varit, hur jag mår och säger att de är glada att se mig. Helt fantastiskt. Tränarna berömmer min boxning och alla kompisar kastar sig om halsen på mig.

Känslan är - ren lycka. Jag är hemma. Har kört tre pass denna vecka och tänkte klämma in ett fjärde innan veckan är slut. Så jävla kul att vara igång igen!!! (och ja, jag har haft med mig kameran varje gång, men glömt att ta kort...)

Svanskotan smärtar fortfarande, men det är en annan smärta. Den är bara koncentrerad lokalt på svanskotan. Jag har inte ont i ryggen och höfterna som jag hade innan. Det går bra att träna. Gör inget som gör ont.